Photo Of The Day

What Do His Hand Gestures Mean?

 

Chen made this hand gesture 6 times during his confession which was aired by China's state media, CCTV, before his trial.

Chen Yongzhou, a journalist for the Guangdong-based New Express newspaper was arrested after he published a report about financial irregularities at a construction-equipment company called Zoomlion.

Chen's arrest sparked a huge outcry from Chinese people and also from the newspaper he was working for. The newspaper made a big effort to pressure the communist regime to release Chen, but a few days later, the chief of New Express was removed from his position.

The communist regime quickly arranged a TV "show" that showed Chen Yongzhou 'confessing' to accepting bribes, but most Chinese bloggers thought the 'confession' was the result of torture.

Chinese bloggers also questioned the following from the CCTV program:

1, Why did Chen make this hand gesture 6 times during his confession?

2, Why did Chen keep his eyes closed at all times during his confession?

3, There are 2 areas of bruising on his neck, are they the result of beating and torture ?

4, Why did CCTV broadcast Chen Yongzhou's confession before any trial?

5, Who had bribed him and why was that person not charged?

6, Why did they shave Chen's hair?

 

Journalist Chen Yongzhou from New Express newspaper (screenshot)

 

Chinese bloggers asked: Was he in physical pain when reciting this statement? (screenshot)

The bruise marks can be clearly seen on his neck. (screenshot)

Australia's ABC does work of CCP PDF Print E-mail
Global Stage
Bob Vinnicombe   

The anti-Falun Gong segment on Foreign Correspondent tonight (Tuesday 21st July) was  a typically incompetent, biased, one-sided frame-up by the ABC doing the work of the Chinese Communist Party (CCP) in denigrating Falun Gong.

Interestingly they only spoke to disaffected Falun Gong practitioners (apart from a short interview with Lucy Zhao, and they couldn't even get her title right, it is Dr Lucy Zhao from NSWIT) and never fact-checked any of their accusations.

It is easy to denigrate any organization by giving air-play to only disaffected ex-members.

They could have spoken to Greens MPs David Shoebridge and Jamie Parker and Rev. Bill Crews who have all spoken at Falun Gong political rallies and forums over the years and worked closely with Falun Gong practitioners. and of course, no mention was made of the horror of the organ harvesting  where thousands of Falun Gong prisoners for years have been killed on demand, like lobsters in a tank in a restaurant, so their organs can be cut out and sold for transplant.

But then, we wouldn't want to endanger the ABC's cosy arrangement with the Chinese Communist Government would we?

https://www.abc.net.au/mediawatch/transcripts/1615_afr.pdf

 

Bob Vinnicombe is a conservative media commentator and ardent anti-communist. He lives in Sydney, Australia.

The Australian Broadcasting Commission (ABC) is a media entity funded by the Australian taxpayer. Unfortunately it has become a mouthpiece for the far left socialist, politically correct and woke brigade. Pity the poor Australian taxpayer.

Last Updated on Wednesday, 22 July 2020 17:00
 

Search

Change font size

The 'Taboo' Show

Banned Books

The Reality

Related Items

Dynaweb

Open Forum